U przeciętnego człowieka słowo notariusz nie budzi zbyt wielu skojarzeń. Mimo tego jest to zawód, z którym przynajmniej raz w życiu każdy z nas się przetnie. Handel nieruchomościami, przyznanie spadku czy kwestia intercyzy małżeńskiej – m.in. te sprawy należą do obowiązków notariusza w Legionowie.
Kancelaria notarialna to instytucja, które(a) pomaga nam załatwiać wszelkiego typu spory związane z majątkiem czy przyznawaniem pełnomocnictw.
Jakie usługi świadczy notariusz?
Mimo, że kancelarie notarialne pracują, zdawać by się mogło, trochę na uboczu, to wykonywane przez nich usługi są powszechne.
Misją notariusza jest nadawanie legalności z prawem wybranym transakcjom. Są sytuacje, gdy notariusz jest nieodłączną cześcią transakcji, bez którego niemożliwe jest jego sfinalizowanie.
Notariusz zaliczany jest do grona zawodów zaufania publicznego. Przygotowanie do pełnienia tej roli trwa nieraz latami. Kancelaria notarialna to często firma z dużymi, wielopokoleniowymi tradycjami. Praca w takim miejscu to spory prestiż. Notariusz może też liczyć na całkiem dobre zarobki.
Akty notarialne zatwierdzane w kancelarii notarialnej są dokumentami z grupy urzędowych – obowiązują z pełną mocą prawa. Ich zdobycie pozwala dochodzenia swoich praw. Jest on respektowany przez sądy i urzędy. Wszystko za sprawą pieczątki notariusza. Zanim jednak podpis znajdzie się na akcie pracownik kancelarii notarialnej analizuje sprawę i jej zgodność z prawem.
Kancelaria notarialna – w tych sprawach się bez niej nie obejdziesz
Istnieje szereg kwestii, w których konieczny jest podpis notariusza.
Jedną z najistotniejszych są kwestie związane z obrotem nieruchmościami. Na prawdę jest to zaledwie kropla w morzu tematów, z którymi zgłaszamy się do notariusza.
Otwierając firmę, jeśli chcemy by funkcjonowała ona jako spółka akcyjna bądź komandytowa, także potrzebna jest nam opinia wydana przez notariusza. Partycypuje on udział w opracowywaniu statutu(em). Rękojmia, której udziela kancelaria notarialna czyni firmę legalnym w świetle prawa.
Przenoszenie własności czy udzielanie pełnomocnitw to czynności, które potrzebują odpowiedniej dokumentacji. W imieniu sądów, z nadania prawa, sporządzają je pracownicy kancelarii notarialnych.
Poza tym notariusz jest dobrym strażnikiem wszelkich dokumentów, czeków czy pieniędzy. Uczciwość i dyskrecja, które są nieodzowne w tym zawodzie, powodują, że część osób powierza swoje oszczędności w ręce rejenta.
Jak znaleźć dobrego notariusza?
W gospodare jest dosyć rozległy wybór kancelarii notarialnych. Jak wybrać tą, która spełni nasze oczekiwania?
Na początek warto popytać się w gronie znajomych. Być może ktoś będzie w stanie polecić którąś kancelarię. Innym kanałem jest sieć – można tam wyszukać opinię klientów. Szybki przegląd może wydatnie przyczynić się do podjęcia decyzji.
Ze względu na rozległość spraw, którymi zajmuje się kancelaria notarialna, w zawodzie coraz częściej pojawiają się specjalizacje. Chcąc skorzystać z jej usług warto szukać notariusza pod konkretną sprawę. Niektórzy lepiej odnajdują się w kwestiach związanych z podziałem majątku, inni zaś w sprawach nieruchomości.
Dobrym pomysłem jest zbadanie oferty kilku kancelarii w celu wyboru optymalnej dla nas i naszej sprawy.